Ryanairi suur fopaa
CEO Michael O’Leary on kutsunud avalikult vabandanud esmaspäeval pärast lennufirmad jäid kaks päeva, ja reisijaid kogu Euroopas on väljendanud nördimust üle sotsiaalseid võrgustikke.
“Me vabandame meie klientidele, reisi katkemise,” ütles O’Leary, püüdes minimeerida kahju maine. “See on jama oleme loonud. Palun sügavalt vabandust kõigile klientidele, kellel on probleeme või segadust tekitanud probleeme!”
O’Leary ütles segadust (vähemalt osaliselt) üleminek ettevõtte majandusaasta (aprill-märts) kalendriaasta, piloodid ja meeskonna lennutundide raamatupidamine, nii palju piloodid langes puhkust septembris ja oktoobris.
“Me võiks inimesele lennata tipptunnil juunis, juulis ja augustis, kuid kogesime väikelaenud jama normaalne kokkuarvamisel piloodid septembris ja oktoobris,” selgitas O’Leary. “2018. aastal see probleem ei tule tagasi,” lubas ta.
Analüütikute prognooside kohaselt Ryanairi silmitsi kahju hüvitamise nõude summas 20 miljonit ja viie miljoni mittetulundusühingud. Summa ei ole väga suur, kui eelmisel majandusaastal, Ryanair puhaskasum oli 1,3 miljardit eurot. Lisaks arvu tühistatud lendudest moodustab ainult kaks protsenti koguarvust lennu, mis lõppkokkuvõttes tähendab, et väga suur mõju majandustulemustele tühistas ettevõte lende ei mõjuta.
Tõenäoliselt Ryanairi aktsia hind langes esmaspäeval ja eile oli ainult kaks protsenti väärtpaberi hind on väike ülejääk.
Vastavalt analüütikute näitab see ootamatu probleem, kui pinge Ryanair ajakava valmistatud meeskonna Lennutundide lubatud piiri lähedal. Nagu teada, Ryanair piloodid ja meeskonna tingimused, suhteliselt madalad palgad, firma kaotatud sel aastal konkureerib odavlennufirma Norwegian Air 140 piloodid, kirjutab Financial Times.
investeeringute analüütik Daniel Bernshteyn Roeska Aviation, ütles Financial Times, et odavlennufirmad on aktiivsed kõikides Euroopa lennujaamades väikese arvu õhusõidukeid, et Ryanair on vähe ruumi rohkem võistkondi kasutada.
“See otsus ilmselt varem tehtud, ja nad otsustasid lahkuda väga väike puhver,” soovitas Roeska.
Odavlennufirma Ryanair asutati 1984. aastal ja mille peakorter asub Iirimaal Dublinis. Asutajateks olid Iiri ärimeestele Tony Ryan ja Christopher Rayan, mis oli ettevõtte nimi (kuid mitte päris alguses), omanik ja Iiri reisifirma Travel Club Liam Longran.
Lühikest aega ainult Waterford (Iirimaa) ja Londoni vahel sõitvate väike ettevõte, et saada üks suurimaid maailmas. Eelmisel aastal reisijate arvu ja rahvusvahelise reisijate kooskõlas maailma suurim.
1997. lennufirma aktsiaturu ja 20 aastat on kasvanud käive oli 231 miljonit eurot ehk 6,6 miljardit eurot. Ettevõtte kasum kasvas 48 miljoni samal perioodil, kuni 1,3 miljardit eurot.
Aastal 1986, nõukogu liikmed, välja arvatud Ryanair oli raskusi London Euroopa Airways lennufirma omandada 85 protsenti firma ja läks Amsterdam.
Aasta hiljem, Tony Ryan palgati tema isiklikku rahalist ja maksukonsultant Michael O’Leary.
Ryanairi reisijate arv kasvas, aga firma oli kaotus, nii et see reorganiseeriti ja London Euroopa Airways likvideeriti. Michael O’Leary paluti tuua lennufirma kasumit.
O’Leary otsustas üsna kiiresti saada õige viis saavutada odavat, suure sagedusega lennuki käitamiseks, minimaalse teenust äriklassi ja kaotada sama ärimudel kõik lennud. Piletid maandus piirkondlike lennujaamade, kus maksud on madalamad kui rahvusvahelised lennujaamad.
Ärimudel on end ära tasunud. Kuigi paljud traditsioonilised raske Airlines Ryanairi oli väga tulus, vähemalt sel kümnendil. Aga see ei ole parim maine odav, asutati 2014. aastal, programm “Me oleme pidevalt paranenud”, mis tähendab mugavamaks lennu reisijate kiiremaks ja odavamaks piletid lapsed pardal äri.
Nüüd on meil veel üks löök maine lennufirma.
“Eelkõige me muretsema pikaajalist kahju,” kirjutas investeerimispanga RBC Capital Markets analüütik Damian Brewer klientidele. “Bad PR võib mõjutada tulevaste tellimuste ning hoiatama ja ajatundlikumad tulus äriklientidele, kes võivad karta, et lennufirma on praegu vähem usaldusväärsed ja vähem täpsed,” lisas ta.
Ryanair Holdings PLC
Turuväärtus EUR 19900000000
Aktsia hind
- Kõrge: + 17.55%
- aasta: + 30,88%
- dividend –
- divindenditootlus –
analüütik soovitused
- Osta: 16 analüütikud
- Bo 3 analüütik
- Müü: kaks kiirlaenud kiirlaenufirmad eestis analüütikut
Allikad: Bloomberg, Reuters